Oldalak

2020. december 6., vasárnap

Timo Parvela - Miú, Vau és a cikázó cickány

 ... avagy szívhez szóló mesék a szeretetről, életről, elmúlásól, barátságról. Szintén ajánlom karácsonyra a fa alá. (Különösen 5-6 éves gyerekeknek, akik érdeklődnek az élet körforgásáról.)


Fülszöveg:

Folytatódnak a legemberibb állattörténetek!

Kedvenc kutya-macska párosunk égszínkék házikójában immár a félelmetes nevű Morgó Medve is otthonra talált. Aggodalomra azonban semmi ok, hiszen Miú és Vau új barátja egy apró, életvidám cickány, aki az élet minden csodáját szeretné megtapasztalni, és tele van kérdésekkel is.
Mi van az űrön túl? A fényt is beissza a föld, akárcsak a vizet? Mikor kezdődött az idő? Hány óra volt akkor, amikor elkezdődött? És ki találta fel a borsófőzeléket?

Mivel Mogó Medve, a legéletvidámabb cickány mérete apró, az élete is rövidebb. Kiskorától öregségéig tartó története szívbe markoló mese gyerekeknek és felnőtteknek arról, hogy egy apró cickány tettei is lehetnek nagyok és fontosak.

Kiadó: Kolibri
Oldalszám: 122

Első mondat:
"Magasan a domb tetején állt egy égszínkék házikó."


Ajánlóm:
A könyvön hátulján az áll, hogy 5+, ezt úgy gondolom szó szerint lehet érteni, ugyanis gyermekek és felnőttek számára egyaránt szórakoztató és elgondolkodtató lehet a könyv. Amolyan kortalanul, nincs felső határ. Számomra nagyon kedves könyv az élet körforgsáról, elfogadásról és az elmúlásól.

Ugyan ez egy sorozat 5. része, önállóan is megállja a helyét. A könyvben öszesen 26 mese van +1 bónusz fejezet, mely összefoglalja Morgó Medve életét. A történetek középpontjában az élet 1-1 epizódja ál, egészen a gyermekkortól az öregségig. Cickányunk a könyv elején még nagyon mozgékony, energikus, játékos, majd egyszer csak felnő, munkát vállal, szerelmes lesz, majd megöregszik. Nagyon megszerettem Morgó Medve urat, azaz a kis cickányt, így a könyv végén nagyon nehéz volt őt elengedni.
Valóban elmondható a könyvről, hogy a legemberibb állatmesék.

Úgy gondolom, hogy a fülszöveg, és a kis szösszenetem mellett a lentebb kiragadott idézetek is bizonyítják, hogy mennyire értékes könyv. Biztosan be fogom szerezni a többi részét is, engem teljesen beszippantott.

Idézetek a könyvből:

"- Nem érzed egyenlőtlennek a játékot, amikor az ellenfeled ennyivel nagyobb? - nézett Vau szemüvege fölött a cickányra.
- Nem, dehogy! Szeretek focizni! - felelte Medve némi csodálkozással a hangjában
- De mindig te veszítesz.
- Ejön a nap, amikor majd én győzök!
Vau gyengéden nézett végig kis barátján, aki peckesen, csípőre tett manccsal állt előtte, szeme ragyogott a lelkesedéstől"

"- És te? - kérdezte Vau a Morgó Medvétől kicsit aggódva - Te se nem adtál, se nem vettél semmit. Nem volt túlságosan unalmas a napod?
- Ellenkezőleg! Egy cseppet sem unatkoztam. Egész nap csereberéltem, és a végére szépen meggazdagodtam - közölte büszkén a Medve.
- Micsoda? Nekem miért nem szóltál erről egy szót sem: És hova dugtad a pénzt? Megvehettük volna belőle a másik tortát, hogy ti is kapjatok valamit - nézett csodálkozva Miú.
- Nekem nem kell pénz. Én egész nap dicséreteket osztogattam és fogadtam. Minél többet adtam, annál gazdagabb lettem."

"A művészet a felszínnél is mélyebbre lát"

"Hova lesznek az élet jó és rossz pillanatai, a könyvek, amelyeket elolvastunk, a filmek, amelyeket megnéztünk, a zene, amit meghallgattunk, ha nem osztjuk meg másokkal?"

"Az élet értelme, hogy megosszuk másokkal"

Itt olvashatsz további értékeléseket:

Hol lehet beszerezni?
- Libri: 2849 Ft (5% kedvezmény)
- Bookline: 2550 Ft (15% kedvezmény)
- OlvasókBoltja: 2395 Ft (20% kedvezmény)
- MaiKönyv: 2219 Ft (26% kedvezmény)
- Álomgyár: 999 Ft (67% kedvezmény)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Fontos témák, izgalmas nyomozás - Kántor Kata: NyomoZOOk

 A NyomoZOOk című könyv a moly.hu Merítés-díj zsűrizése (ifjúsági kategória) miatt került a kezembe. Nagyon szeretem ezt a tevékenységet, me...